plusresetminus
محققان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید ابزارهای نمودارگیری از چاه‌های نفت و گاز در کشور شدند.
تولید ابزار نمودارگیری از چاه‌ نفت توسط محققان کشور صورت گرفت
به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک،‌ سیامک شقاقی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت از سال 88 تاکنون به صورت تخصصی بر حوزه طراحی و ساخت محصولات اندازه‌گیری و نمودارگیری از چاه‌های نفت و گاز متمرکز شده است.
شقاقی گفت: ابزارهای ساخته شده در این شرکت، با ارسال ابزارهای نمودارگیری به درون چاه تا عمق ۶ کیلومتری، عمل مانیتورینگ را انجام می‌دهد و مهندسان نفت نیز با مشاهده این نمودارها و اطلاعات، متوجه اقدامات تکمیلی در درون چاه می‌شوند.
وی محصولات مرتبط با حفاری، محصولات بعد از لوله‌گذاری و سیستم‌های سطحی قابل استفاده برای مانیتورینگ درون چاه‌ها و ابزارهای درون چاهی را از ابزارهای نمودارگیری از چاه‌های نفت و گاز اعلام کرد و گفت: این ابزار در گذشته به کشور وارد می‌شد و جزو ابزارهای خاص و حساس صنعت نفت به شمار می رفت.
به گفته وی، با توجه به تحریم‌ها، نیاز به تولید این ابزار از طرف کارفرما احساس شده و با توجه به سوابق فعالیت این مجموعه، ساخت این ابزار در دستور کار شرکت ما قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان در مورد صادرات محصولات این شرکت نیز گفت: اکنون پتانسیل تامین ابزارهای مورد نیاز کشور در داخل و صادرات این ابزارها را داریم.
وی افزود: شرکت‌های اروپایی و آمریکایی در این زمینه فعالیت می‌کنند و رقیب اصلی ما محسوب می‌شوند.
انتهای پیام/.
 
https://asrgomrok.ir/vdcc.eqsa2bqopla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما