plusresetminus
مدیر ژئوپارک قشم گفت: در ادامه تجربیات موفقیت‌آمیز ژئوپارک جهانی قشم در توسعه زمین‌گردشگری و کمک به رشد اقتصادی جوامع محلی، سازمان جهانی یونسکو، ژئوپارک جهانی قشم را به‌عنوان محور توسعه ژئوپارک‌ها در خاورمیانه معرفی کرد.
یونسکو ژئوپارک جهانی قشم را به‌عنوان محور توسعه ژئوپارک‌های خاورمیانه معرفی کرد
به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک،‌ علی‌رضا امری‌کاظمی که صبح امروز سه‌شنبه 14 آذرماه، به‌عنوان سخنران کلیدی در سمینار توسعه ژئوپارک های جهانی یونسکو در منطقه آسیای میانه حضور یافته، گفت: ازآنجا که در آسیای میانه هنوز هیچ ژئوپارک جهانی به ثبت نرسیده و باتوجه به تلاش سازمان جهانی یونسکو جهت معرفی ژئوپارک در این منطقه، همایش مذکور با مشارکت و هدایت ژئوپارک جهانی قشم برگزار شد.
به گفته امری‌کاظمی، حضور نماینده‌ای از ژئوپارک جهانی قشم در همایش توسعه ژئوپارک‌های جهانی یونسکو در منطقه آسیای میانه، به دعوت سازمان جهانی یونسکو، به مفهوم گسترش دامنه فعالیت‌های قشم در بحث ارزیابی ژئوپارک ها از خاورمیانه به حوزه آسیای میانه است.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم با اشاره به پیشگام بودن قشم در مبحث توسعه ژئوپارک‌ها در منطقه خاورمیانه افزود: در این برنامه، راهکارهای مختلف و اکشن پلن‌های تخصصی برای کمک به ثبت جهانی‌شدن منطقه کیتاب ازبکستان که دارای جاذبه‌های زمین‌شناختی، فرهنگی و طبیعی زیادی است، توسط مدیر ژئوپارک جهانی قشم ارائه شد.
این همایش در شهر تاشکند ازبکستان با حضور نمایندگان و متخصصانی از کشورهای ایران، روسیه، ترکیه، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان و ارمنستان برگزار شد و از منطقه کیتاب در جنوب شهر سمرقند برای امکان‌سنجی ثبت یک ژئوپارک جهانی بازدید به‌عمل آمد.
انتهای پیام/.
 
https://asrgomrok.ir/vdcg.x9qrak9ywpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما