plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اعلام کرد؛

عبور صادرات منطقه آزاد انزلی از مرز 254 میلیون دلار در 7 ماهه سال‌جاری

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه ظرف 7 ماهه سال‌جاری ارزش صادرات از این منطقه از مرز 254 میلیون دلار گذشت، گفت: صادرات خدمات و کالاهای تولیدی در واحدهای تولیدی-صنعتی و خدماتی منطقه آزاد انزلی ظرف این مدت 9.32 میلیون دلار بوده است.
عبور صادرات منطقه آزاد انزلی از مرز 254 میلیون دلار در 7 ماهه سال‌جاری
به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک،‌ علی اوسط اکبری‌مقدم مهمترین اقلام سبد صادراتی واحدهای تولید این منطقه را مشتمل بر دیاگ خودرو، دیوار پوش، ورق MDF، مکمل خوراک دام، جت پرینتر، محصولات شیمیایی(هیدروکربن سبک) و سلولزی بیان کرد و افزود: کالاهای فوق به کشورهای عراق، چین، پاکستان، تاجیکستان، کره جنوبی، هنگ کنگ، افغانستان و امارات صادر شده است.
وی میزان صادرات  کالاهای تولید شده به داخل کشور و سرزمین اصلی را در واحدهای تولیدی منطقه را بالغ بر 130 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: تنوع گسترده‌ای از صنایع غذایی و شیمیایی، محصولات آرایشی و بهداشتی، صنایع الکترونیک و الکتریکی، محصولات سلولزی، پوشاک و.. را می‌توان از جمله کالاهای صادره شده به بازارهای داخلی در مسیر تأمین کالاهای مورد نیاز کشور بیان کرد.
اکبری‌مقدم ارزش صادرات مجدد صورت گرفته از طریق منطقه آزاد انزلی را نزدیک به 115 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: ماشین الات، خودرو، محصولات کشاورزی، شیمیایی، میعانات نفتی، محصولات غذایی و خشکبار از مهمترین کالاهای صادرات مجدد را تشکیل می‌دهد که به کشورهای منطقه، اوراسیا، عراق، افغانستان و چین صادر شده است.
وی با اشاره به شرایط تحریمی و مشکلات ناشی از پاندمی کرونا، اعمال برنامه‌های حمایتی و تشویقی از 156 واحد تولیدی-صنعتی منطقه و همچنین واحدهای خدماتی و لجستیکی بنادر منطقه را مهمترین اولویت این سازمان دانست و اظهار داشت: با عنایت به کاهش مشکلات ناشی از پاندمی، با عزم بیشتر در مسیر افزایش توان و ظرفیت صادراتی منطقه گام برداشته و این مهم با اتصال این منطقه به خط ریل سراسری و بهره‌برداری از اسکله رو رو تا نیمه نخست سال آتی و آغاز عملیات احداث سومین شهرک صنعتی و بهره‌برداری از ظرفیت‌های اوراسیا، شاهد افزایش بیش از پیش توان صادراتی منطقه آزاد انزلی خواهیم بود.
هم اکنون منطقه آزاد انزلی دارای دو شهرک صنعتی و 156 واحد تولیدی فعال است و باتوجه به حجم گسترده تقاضا برای افزایش پهنه‌های صنعتی،ساخت سومین شهرک صنعتی منطقه در فضایی به مساحت 50 هکتار واقع در پس‌کرانه مجتمع بندری کاسپین، از مهرماه سال‌جاری آغاز شده است.
انتهای پیام/.
 
https://asrgomrok.ir/vdcd.n0f2yt05ka26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما