plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر هرمزگان عنوان کرد؛

رشد 203 درصدی صادرات نفتی در بنادر شرق هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از رشد 203 درصدی صادرات کالاهای نفتی و 44 درصدی کاپوتاژ از ابتدای سال جاری تا نیمه آبان ماه خبرداد.
رشد 203 درصدی صادرات نفتی در بنادر شرق هرمزگان
به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک،‌ حمیدرضا محمدحسینی تختی در تشریح فعالیت‌های بنادر شرق هرمزگان در حوزه صادرات کالاهای نفتی اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تا نیمه آبان ماه بیش از 294 هزار تن کالای نفتی از بنادر شرق به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، 203 درصد رشد را به دنبال داشته است.
وی در رابطه با تخلیه و بارگیری این کالاها در مدت یاد شده بیان داشت: 568 هزار و 402 تن انواع کالای نفتی در بنادر شرق استان تخلیه و بارگیری شده که رشد 77 درصدی به ثبت رسیده است.
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در رابطه با عملیات کاپوتاژ در این بازه زمانی گفت: با جابجایی بیش از 321 هزار تن کالا، در حوزه کاپوتاژ رشد 44 درصدی را در همسنجی با مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم.
محمدحسینی تختی از پهلوگیری پنج هزار و 267 فروند انواع شناور در بنادر مرکز و شرق هرمزگان خبر داد و گفت: در مدت یاد شده نمودارها رشد 36 درصدی را در میزان پهلوگیری به ثبت رسانده است.
اصطلاح کابوتاژ Cabotage" " یا کران بری cabotage) ) به معنای حمل و نقل کالا یا مسافر بین کشورهای مختلف از طریق راه های آبی و به وسیله کشتی اطلاق می‌شود.
انتهای پیام/.
 
https://asrgomrok.ir/vdcf.mdyiw6demgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما