plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
وزیر امور خارجه؛

وزارت خارجه در صدد تقویت بخش‌های اقتصادی است

وزیر امور خارجه گفت: درصدد تقویت بخش‌های اقتصادی وزارت خارجه و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برآمده ایم.
وزارت خارجه در صدد تقویت بخش‌های اقتصادی است
به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک،‌ حسین امیرعبداللهیان صبح امروز یک‌شنبه 9 آبان‌ماه در دیدار با سعید محمد، مشاور رئیس جمهور و دبیر امور مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، یکی از مهمترین اهداف سیاست خارجی دولت سیزدهم را بسط و گسترش همه جانبه مناسبات اقتصادی و تجاری با دیگر کشورها بویژه کشورهای همسایه دانست.
وزیر امور خارجه در این دیدار خاطر نشان کرد: با توجه به برنامه ارایه شده به مجلس شورای اسلامی مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های دستگاه دیپلماسی کشور برای ارتقای همکاری‌های اقتصادی با دیگر کشورها درصدد تقویت بخش‌های اقتصادی وزارت خارجه و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برآمده ایم.
وی با اشاره به علاقه مندی برخی کشورها برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد تجاری و اقتصادی کشور از جمله ظرفیت‌های فراوان در میان ایرانیان خارج از کشور بر آمادگی کامل وزارت خارجه در تقویت همکاری‌ها و جذب سرمایه خارجی در مناطق آزاد تاکید کرد.
در این ملاقات سعید محمد با اشاره به آخرین تحولات و پیشرفت‌های مناطق آزاد تجاری و اقتصادی کشور ظرفیت‌های فراوان موجود و زمینه‌های گسترده همکاری و سرمایه گذاری در این مناطق را بر شمرد و ضمن تشکر از تلاش‌های وزارت امور خارجه خواستار مساعدت بیش از پیش این وزارتخانه برای ایجاد و گسترش همکاری با دیگر کشورها جهت حضور فعال و سرمایه گذاری در این مناطق شد.
در این جلسه مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه نیز حضور داشت.
انتهای پیام/.
 
https://asrgomrok.ir/vdch.vnzt23n-wftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما