plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
عصر گمرک تحلیل می کند:

کرونا بازار داغ سفرهای نوروزی را کساد می کند؟

عصر گمرک سرویس گردشگری :با نزدیک شدن به دومین نوروزی که کرونا همراه مردم شده، بازار سفرهای نوروزی تا حد زیادی کساد شده است. اتفاقی که شاید پیش بینی آن تا چند سال گذشته بسیار دور از ذهن بود.
کرونا بازار داغ سفرهای نوروزی را کساد می کند؟
 به گزارش عصر گمرک،با گسترده تر شدن سایه شوم کرونا صنعت گردشگری روزهای بسیار بدی را تجربه می‌کند،چرا که طبق آمار موجود بیش از ۸۰ درصد از سفرهای خارجی کنسل و سفرهای داخلی نیز با کاهش چشمگیری مواجه شده است. اتفاقی که ضربه مهلکی به صنعت هتلداری، آژانسهای مسافرتی و غیره وارد کرد.
افزایش آمار بیکاری در سایه رکود صنعت گردشگری

با ادامه داشتن روند بیماری کرونا شاهد افزایش آمار بیکاری در صنعت گردشگری و مشاغل وابسته به آن هستیم. صنعتی که قرار بود نقش پررنگی در اشتغال زایی و و رونق اقتصادی و همچنین توسعه روستایی ایفا کند اما به دلیل حضور مهمان ناخوانده ای به نام کرونا به وادی فراموشی سپرده شد و بسیاری از برنامه‌ریزی‌ها برای رونق صنعت گردشگری و نقش آن در اقتصاد مسکوت باقی ماند.

موج کشنده کرونا و سفرهای مشروط نوروزی

با اعلام آغاز موج چهارم کرونا که آثار منفی آن در مقایسه با موج های دیگر بسیار شدیدتر است. شاهد اظهار نظر های عجیب و غریب از سوی برخی از مسئولان گردشگری هستیم. اظهارنظرهایی که شاید تداعی‌گر عملیاتی نشدن آن و یا نبود برنامه ریزی کارشناسی شده در رابطه با طرح های موجود باشد.
"بنا به گفته معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ستاد ملی مقابله با کرونا برای انجام سفرهای نوروزی ۱۴۰۰ در قالب تورهای مسافرتی و نیز با رزرو مراکز اقامتی دارای مجاز مجوز متقاعد شد." خبری که با واکنش‌های بسیاری همراه شده است، چرا که با توجه به اینکه کشور در شرایط ناپایدار از نظر همه گیری کرونا قرار دارد چگونه این تصمیم می تواند اتخاذ شود. حال این سوال مطرح می شود چنین تصمیمی آیا به منظور  سرپا نگه داشتن وزارت گردشگری انجام شده یا اینکه قرار است تا نوروز ۱۴۰۰ کرونا کم رنگ تر شود؟

محدودیت های کرونایی و میل شدید سفر در میان مردم

بدیهی است طی ماه‌های گذشته علیرغم اعمال محدودیت‌های سفت و سخت باز هم مردم بار سفر بسته و تحت هر شرایطی سفرهای خود را انجام می‌دهند. بنابراین شاید اتخاذ این تصمیم بتوانند کووید ۱۹ رو کنترل شده تر کند. چرا که اعمال نظارت و همچنین برنامه ریزی برای سفر در مکان های مشخص احتمال افزایش نظارت و کنترل را بالا خواهد برد هرچند تجربه نشان داده است که متاسفانه نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی در این شرایط بسیار به چشم می‌خورد بنابراین تصمیم گیری برای سفرهای نوروزی نیازمند اقدامات کارشناسانه شده بیشتری است.
در پایان باید یادآور شد که انجام مشردط سفرهای نوروزی آن هم در شرایطی که کرونا روز به روز چهره جدید و پیچیده تری از خود به نمایش می‌گذارد شاید باید با وسواس بیشتری پیگیری شود، در غیر این صورت احتمال افزایش آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از این ویروس بیش از هر زمان دیگری خواهد بود. از این رو پرهیز از تصمیم گیری های عجولانه و همچنین درک شرایط روحی و روانی مردم باید در کنار هم مد نظر قرار گیرد و همچنین آموزش رعایت کامل پروتکل های بهداشتی نه تنها برای سفر بلکه برای ادامه زندگی افراد اصلی انکار ناپذیر تلقی می شود، چراکه بنا به گفته پزشکان این ویروس تا سالیان سال همراه بشر خواهد بود و باید زندگی مسالمت آمیز را با آن  آموخت.
 
https://asrgomrok.ir/vdcfivdyaw6dt.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما