plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
اختصاصی عصرگمرک:

خداحافظی با رکود سفر در سال ۲۰۲۲

خداحافظی با رکود سفر در سال ۲۰۲۲
عصر گمرک، سرویس گردشگری: با آغاز پاندمی ویروس کرونا شاهد به کما رفتن صنعت گردشگری در تمام کشور ها بودیم. اتفاقی که ضربه مهلکی به هتلداری، آژانس‌های مسافرتی و غیره وارد کرد. اما با کشف واکسن کرونا در کشورها و همچنین امید آینده بدون کرونا زمزمه‌های رونق گردشگری به گوش می‌رسد.

گفتنی است براساس آمار منتشر شده، در سال گذشته با کاهش ۷۴ درصدی آمار مسافران مواجه بودیم. اتفاقی که تبعات منفی اقتصادی بسیاری را به دنبال داشت، تا جایی که در سایه آن شاهد افزایش آمار بیکاری و تعطیلی بسیاری از تورهای مسافرتی و تعدیل نیرو در برخی از هتل های سرتاسر کشور بودیم.

کرونا بدترین سال تاریخ توریسم را رقم زد

با نگاهی گذرا به وضعیت سفر در کشورهای دیگر به راحتی می توان به این مهم دست یافت که علاوه بر اینکه شرایط سفرهای ایمن در برخی از کشورها صورت گرفته است، اما به دلیل شیوع گسترده  کووید ۱۹ و همچنین آمدن موج های کرونا یکی پس از دیگری، بسیاری از افراد از انجام سفر اجتناب می‌کنند، که این خود نقش بسزایی در پایین آمدن آمار گردشگران دارد تا جایی که طبق گفته کارشناسان پیش بینی می‌شود اگر بخواهیم سایه سنگین رکود را از از این بازار تاثیر گذار در اقتصاد کم کنیم، نیاز به بازده زمانی به نسبت طولانی است.

امنیت سلامت مسافران مولفه اصلی توسعه گردشگری

کرونا ثابت کرد که حفظ امنیت و سلامت عمومی افراد می تواند عاملی تاثیرگذار در  توسعه و بازگشت رونق صنعت گردشگری داشته باشد، چراکه اگر شهر میزبان گردشگر از نظر سلامت عمومی با مشکل مواجه باشد و مسئولان نسبت به این موضوع توجه چندانی نداشته باشند، چگونه ممکن است در یک فضای امن اجتماعی از یک گردشگر میزبانی کرد که این خود می‌تواند عاملی برای کاهش آمار گردشگران به حساب آید. از این رو با توجه به شرایط جدید حاکم بر دنیا، حفظ امنیت سلامت عمومی مردم باید در راس اولویت‌های صنعت گردشگری قرار بگیرد. هر چند در این میان برخی از کشورها  ارائه گواهینامه های پزشکی، دیجیتالی سازی کردن آزمایشها، واکسیناسیون و مواردی از این امر را  لازمه پیشرفت رونق گردشگری می دانند. اتفاقی که شاید تا حدودی از آن در برخی از کشورها رخ داده است، اما برای تکمیل و عمومی شدن آن نیاز به یک همت بین‌المللی است.
در پایان باید خاطر نشان کرد برای بازگشت روزهای باشکوه به صنعت گردشگری نیاز به گذشته سه الی چهار سال است، چرا که حتی در سایه واکسناسیون عمومی بسیاری از کشورها و یا حتی افراد توانایی انجام آن را ندارند که این خود می تواند عاملی برای طولانی شدن بازگشت رونق به صنعت گردشگری شود از این رو طی چند سال آینده برای سرپا نگه داشتن صنعت گردشگری نیاز به راهکارهای کارشناسی شده، موثر و البته قابل اجرا داریم. تا از این وادی بتوانیم دوران رکود صنعت گردشگری را پشت سر بگذاریم.
https://asrgomrok.ir/vdcjfyevzuqei.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما