plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰

سلامت دیجیتال اهرم جدیدی در حوزه ارتقای سلامت است

مرحله نهایی دومین رویداد صبانو2 همزمان با روز جهانی سالمند و شعار بهره مندی عادلانه همه سنین از فناوری دیجیتال در حوزه "سلامت دیجیتال" برگزار و طرح‌های نوآورانه 9 تیم مورد ارزیابی قرار گرفتند.
سلامت دیجیتال اهرم جدیدی در حوزه ارتقای سلامت است
به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک،‌ در این دوره که بیشترین تعداد تیم‌های شرکت کننده به ترتیب از استان‌های تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی حضور داشتند 78 درصد از شرکت کنندگان مرد و 22 درصد زن با میانگین تحصیلاتی کارشناسی بودند.
براساس محور‌ها و فراخوان این دوره از رویداد که با رویکرد "سلامت دیجیتال" به اجر درآمد، حوزه فعالیت تیم‌های شرکت کننده، حوزه‌های مراقبت شخصی سازی شده، پیشگیری از بیماری‌ها، تشخیص زودهنگام بیماری‌ها و نظارت بر تغذیه و فعالیت بدنی و.. را در بر گرفته بود.
براین اساس، تیم‌های بادی آنلایزر، پابان، داناطب، شکربان، دکتر لینک، Heal wear، آسانیسم و هوش سبز (سامانه کنترل اکسیژن هوشمند و سامانه کمک پرستار هوشمند) در مرحله نهایی رویداد صبانو2 که روز جمعه 9 مهرماه برگزار شد، طرح و ایده خود را به داوران ارائه دادند.
عادل دهدشتی، مدیرعامل مرکز نوآوری صبا در حاشیه رویداد صبانو2 اظهار داشت: در دومین رویداد صبانو 2 حدود 30 طرح و ایده به دبیرخانه رویداد ارسال شده بود که طی دو مرحله ارزیابی، 9 تیم به مرحله نهایی داوری راه پیدا کردند که در مرحله نهایی دومین رویداد صبانو شاهد ارائه این 9 تیم بودیم که در نهایت با جمع بندی نتایج ارزیابی‌ها، نحوه تعامل و حمایت از این 9 تیم بزودی اعلام خواهد شد.
وی ادامه داد: قطعا در آینده و حتی در شرایط فعلی با توجه به شیوع بیماری کرونا، سلامت دیجیتال به عنوان یک اهرم و ابزار روزآمد در حوزه سلامت محسوب خواهد شد. استفاده از این ابزار دسترسی افراد را سریع‌تر و دسترسی بیشتری نسبت به ابزار‌های و خدمات حوزه درمان، مراقبت و سلامت، ایجاد خواهد کرد و مطمئنا کار کردن و شخصی سازی برای افراد، گروه‌ها و اقشار مختلف در این حوزه باعث منطقی‌تر شدن و پر رونق شدن این بازار حتی از نظر نظر اقتصادی وخدمات اجتماعی برای جامعه می‌شود.
وی افزود: خوشبختانه بررسی‌های ما نشان می‌دهد که لایه اول جامعه هدف ما که بازنشستگان صندوق بازنشستگان کشوری هستند، با توجه به سابقه فعالیت سازمانی آن‌ها و همچنین دسترسی‌های قبلی، شرایط دسترسی مناسبی به اینترنت و گوشی‌های هوشمند و سایر وسایل دیجیتال دارند؛ اگرچه این شرایط، جای توسعه و بهبود دارد.
مدیرعامل مرکز نوآوری صبا گفت: نکته قابل توجه این است که با توجه به شعار مرکز نوآوری صبا باعنوان «برای ایران 1425»، ما تمام تلاش خود را در رابطه با مسائل و چالش‌های روز خواهیم کرد تا راه حل‌هایی را از طریق روش‌های نوآورانه، ارائه دهیم و در آینده‌ای نزدیک رویداد صبانو (3) را خواهیم داشت.
گفتنی است این رویداد با حمایت و مشارکت صندوق بازنشستگی کشوری، گروه سرمایه گذاری آتیه صبا، معاونت علمی ریاست جمهوری و مرکز شتابدهی نوآوری برگزار شد.
انتهای پیام/.
 
https://asrgomrok.ir/vdcg.q9qrak9typr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما