plusresetminus
در پی هشدار هواشناسی استان هرمزگان درباره رسیدن طوفان شاهین به منطقه و احتمال وزش باد نسبتا شدید، بارش باران و مواج شدن دریا نشست اضطراری مدیریت ستاد بحران سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.
نشست ستاد مدیریت بحران منطقه آزاد قشم جهت مقابله با خسارات طوفان شاهین برگزار شد
به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک، در پی هشدار هواشناسی استان هرمزگان درباره رسیدن طوفان شاهین به منطقه و احتمال وزش باد نسبتا شدید، بارش باران و مواج شدن دریا در نقاط مختلف استان طی روزهای شنبه و یک‌شنبه – 10 و 11 مهرماه، نشست اضطراری مدیریت ستاد بحران سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.
این نشست با هدف آماده‌سازی کلیه مدیریت‌ها و ادارات مرتبط برای مقابله با خسارت‌های ناشی از توفان احتمالی در سطح کل جزیره قشم شامگاه جمعه (9 مهرماه) به ریاست مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم در محل معاونت فنی و زیربنایی این سازمان برگزار شد.
براساس این گزارش، اطلاع رسانی به ساکنین مناطق مختلف در شهرها و روستاهای جزیره مورد تاکید قرار گرفت و همچنین مقرر گردید، نیروهای مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم به صورت آماده باش مستقر گردند، تا در صورت وقوع طوفان احتمالی هرگونه حادثه غیرمترقبه از بروز خسارت جلوگیری شود.
همچنین اعلام شد، گروه‌های مختلف عضو ستاد مدیریت بحران منطقه آزاد قشم با در اختیار داشتن وسایل و اقلام مورد نیاز برای مواقع بحرانی، آمادگی لازم را قبل از وقوع حوادث احتمالی داشته باشند، تا در امدادرسانی و مقابله با خسارت‌های احتمالی مشکلی ایجاد نشود.
براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان هرمزگان در قشم، بارش باران نخواهیم داشت و شدت باد در دریا و قسمت جنوبی جزیره قشم از جمله هنگام، سلخ، مسن، سوزا و.. خواهد بود و محدوده لنگرگاه شمالی قشم و بندرعباس، از آسیب این طوفان به دور خواهند بود.
این نشست با حضور شاهد ملازم، مدیر امور شهری و روستایی، فرج طهماسبی، سرپرست مدیریت فنی و زیربنایی، امیر سرلک، مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم، لیلا زین افزا، سرپرست مدیریت شهرسازی و معماری، رییس آتش نشانی، مدیران بنادر قشم، نماینده بنادر و دریانوردی و سایر سازمان ها و بخش های عضو ستاد مدیریت بحران منطقه آزاد قشم برگزار شد.
پیش‌تر، محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی در پی وقوع طوفان در سواحل مکران به مدیران بنادر و دریانوردی هرمزگان ،باهنر، چابهار دستوراتی را ارائه کرده بود.
راستاد اعلام کرده بود: اتخاذ تمهیدات لازم برای مواجهه با چرخند حاره ای فوق در بنادر و سواحل تحت مدیریت شما مورد تاکید جدی است.
انتهای پیام/.
 
https://asrgomrok.ir/vdcb.wb8urhbfwiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما