plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱

تخصیص بودجه به حوزه گردشگری باید اصلاح شود

یک کارشناس اقتصاد گردشگری گفت: نظام گردشگری باید واحد باشد و همچنین باید از برخورد‌های سلیقه‌ای با صنعت گردشگری اجتناب شود.
تخصیص بودجه به حوزه گردشگری باید اصلاح شود
به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک،‌ طلایی کارشناس اقتصاد گردشگری بیان کرد: صنعت گردشگری برای اینکه اولویت کشور شود باید تمام دستگاه‌ها وظیفه خودشان را در رابطه با توسعه این صنعت انجام دهند.
او ادامه داد: باید بودجه ریزی برای گردشگری اصلاح شود و با توجه به ظرفیت‌هایی که هر کدام از دستگاه‌های اجرایی دارند، باید نقش‌هایی را تعریف کنیم و نیز منابعی را به این صنعت اختصاص دهیم،  که تمامی این عوامل باعث می‌شود که صنعت گردشگری در اولویت قرار بگیرند.
طلایی تشریح کرد: زمانی که صنعت گردشگری در اولویت قرار بگیرد، بودجه ریزی و تمامی دستگاه‌ها وظایف خودشان را در راستای بهبود این وضعیت انجام خواهند داد.
این کارشناس اقتصاد گردشگری در رابطه با زیر ساخت‌های بخش خصوصی در حوزه گردشگری گفت: بخش خصوصی باید به سمت بالغ‌تر شدن در حوزه گردشگری حرکت کند، درحال حاضر بخش خصوصی در حوزه صنعت گردشگری از نظام قانون مندی برخوردار نیست، نظام صنفی گردشگری شکل نگرفته و انسجامی بین بخش‌های مختلف گردشگری چه در حوزه حمل و نقل یا اقامت وجود ندارد، بخش خصوصی به بلوغ کامل نرسیده تا اموری را که دستگاه‌های اجرایی بر عهده دارند، به بخش خصوصی واگذار کنیم.
او ادامه داد: قدم اول در بهبود وضعیت صنعت گردشگری ایجاد یک نظام قانون‌مند است که دولت و دستگاه‌های حاکمیتی امور تصدی گری خودشان را واگذار کنند.
طلایی به این پرسش که برای تعارض های احتمالی که ممکن است، بین صنعت گردشگری با سایر بخش ها ایجاد شود چه راهکاری می‌توان پیشنهاد داد؟ پاسخ داد: نظام گردشگری باید واحد شود و از برخورد‌های سلیقه‌ای با صنعت گردشگری نیز اجتناب شود و دستگاه‌ها نیز وظیفه خودشان را بدانند، اگر یک گردشگر در مکانی کاری مخالف هنجار‌های عمومی انجام می‌دهد به معنی این نیست که صنعت گردشگری مشکل دارد، بلکه مشکل از آن فرد است.
انتهای پیام/.
 
https://asrgomrok.ir/vdci.wazct1apvbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما