plusresetminus
مدیر پایانه مرزی دوغارون در خراسان جنوبی گفت: 272 هزار و 34 تن انواع کالا با 12 هزار و 420 دستگاه کامیون در نیمه نخست امسال از پایانه مرزی دوغارون شهرستان تایباد به کشور افغانستان ترانزیت شد.
مدیر پایانه مرزی دوغارون از ترانزیت 272 هزار تن کالا طی 6 ماه گذشته خبر داد
به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک،‌ سید احمد نظام افزود: در مدت مشابه پارسال نیز ۳۱۱ هزار و ۴۶۳ تن انواع کالا با ۱۲ هزار و 420 دستگاه کامیون از این پایانه به کشور افغانستان ترانزیت شد.
وی خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت 721 هزار و 223 تن کالا با 26 هزار و 113 دستگاه کامیون ترانزیتی از این پایانه به افغانستان صادر شد.
مدیر پایانه مرزی دوغارون گفت: همچنین در این مدت 2 هزار و 643 تن انواع کالا با 107 دستگاه کامیون ترانزیت از افغانستان وارد پایانه مرزی دوغارون شد.
نظام انواع مصالح ساختمانی، میلگرد، بنزین و گاز مایع را از مهمترین اقلام صادراتی به افغانستان اعلام کرد و افزود: پایانه مرزی دوغارون دروازه طلایی برای تجارت و ترانزیت کالا و یکی از پرترددترین معبرهای زمینی کشور در بخش کالا و مسافر است.
به گفته وی، این پایانه رتبه پنجم ترانزیت خروجی و رتبه سوم صادرات را بین پایانه های خروجی کشور دارد و 9 درصد از سهم صادرات کشور را از آن خود کرده است.
نظام افزود: هرات یکی از مهمترین بازارهای کشور افغانستان برای ایران است که با نقطه صفر و پایانه مرزی دوغارون کمتر از 120 کیلومتر فاصله دارد.
پایانه مرزی و گمرک دوغارون در 18 کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان است.
انتهای پیام/.
 
https://asrgomrok.ir/vdcg.n9qrak9w3pr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما