plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷

مناطق آزاد با 120 هزار فرصت شغلی نقش مهمی در فرآیند اقتصادی دارند

دبیر شورای عالی مناطق ازاد و ویژه اقتصادی از فراهم شدن 120 هزار فرصت شغلی در این مناطق در هشت سال گذشته و نقش مهم این مناطق در فرآیندهای اقتصادی خبر داد.
مناطق آزاد با 120 هزار فرصت شغلی نقش مهمی در فرآیند اقتصادی دارند
به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک، حمیدرضا مومنی در نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و روسای جوامع صنفی جزیره کیش که در مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار شد، اظهار داشت: اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی با سرمایه‌گذاری افزون بر 307 میلیارد تومان موجب ایجاد اشتغالزایی برای 120 هزار نفر شده است.
وی افزود: براساس شاخص‌های اعلام شده، سازمان‌های مناطق آزاد در ایجاد زیرساخت‌ها هشت‌درصد و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هم 92 درصد نقش داشته‌اند.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: در بازدیدهای دور‌ه‌ای انجام شده در مناطق آزاد به 128 مشکل و موانع برخوردیم که خوشبختانه با اقدامات انجام شده، 126 مورد از این مشکلات حل گردید.
او با اعلام اینکه یکی از مشکلات باقیمانده مناطق آزاد به مبحث ارزش افزوده مربوط می‌شود، گفت: این موضوع باید در سران سه قوه حل شود و یا با پیگیری پیشنهاد ارائه شده به کمیسیون اقتصادی مجلس که پس از شش ماه طبق قانون قابل مطرح شدن است با تمام توان برای حل آن تلاش شود.
مومنی گفت: مناطق آزاد ما هیچ مزیت قابل قبولی نسبت به مناطق دیگر کشور ندارند و 98 درصد از 5 هزار و 400 منطقه آزادی که در جهان وجود دارد معافیت مالیاتی را به طور کامل اعمال می‌کنند.
وی با اعلام اینکه مناطق آزاد باید محور صادرات، انتقال دانش فنی و تکنولوژی، مرکز سرمایه گذاری داخلی و خارجی، مرکز اشتغال و تولید نیروی متخصص باشند، تصریح کرد: اجرای کامل معافیت مالیاتی و تسهیل امور گمرکی می‌تواند جایگاه این مناطق را با توجه به ایجاد مناطق آزاد جدید و ویژه اقتصادی ارتقا دهد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین فعالیت "بورس بین‌الملل و بورس‌های مختلف، بانک اختصاصی، بازار مالی و سرمایه" را از اقدامات مهم مناطق آزاد کشور برشمرد و افزود: در این مدت گردش مالی مناطق آزاد نسبتاً خوب بوده و عواید آن باید به مناطق آزاد بازگردد.
 
حمایت سازمان منطقه آزاد کیش از آسیب‌دیدگان کرونایی
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش هم در این نشست، گفت: تمام صنوفی که در دوران کرونایی از این ویروس متضرر شده‌اند از سوی سازمان منطقه آزاد کیش حمایت می‌شوند.
جعفر آهنگران اظهار داشت: در زمینه واردات واکسن اقداماتی انجام شده است تا بتوانیم با واکسیناسیون کامل مشکل فعالیت‌های کسب و کار در این جزیره به ویژه در بخش گردشگری را حل کنیم.
بخش خصوصی 95 درصد پروژه‌های مناطق آزاد را انجام می‌دهدنیکزاد: حامی توسعه صادرات و اشتغال در مناطق آزاد هستیمنایب رئیس مجلس: بیشتر مناطق آزاد از مزاحمت دولتی‌ها ‌گلایه دارند/بر واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی تاکید داریم
وی همچنین گفت: ما موظف به اجرای کاربری‌های طرح جامع در کیش هستیم که قسمتی از آن مربوط به سواحل این منطقه می‌شود که رعایت حریم‌ها و کاربری‌های مربوط دنبال شده است.
انتهای پیام/.
 
https://asrgomrok.ir/vdca.un6k49nee5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما