plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹
رئیس جمهور:

روابط تجاری ایران و تاجیکستان از بندر چابهار و بندر عباس افزایش می‌یابد

رئیس‌جمهور در دیدار با همتای تاجیک خود، تأکید کرد، بندر چابهار و بندر عباس زمینه‌هایی هستند که می‌توانند، ارتباط تجاری ایران و تاجیکستان را افزایش دهند.
روابط تجاری ایران و تاجیکستان از بندر چابهار و بندر عباس افزایش می‌یابد
به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور که برای شرکت در نشست سران سازمان شانگهای به دوشنبه، پایتخت تاجیکستان سفر کرده بود،‌ برای دیداری رسمی و دوجانبه در کاخ ملت تاجیکستان مورد استقبال همتای تاجیک خود قرار گرفت.
رئیسی با حضور در نشست مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور تاجیکستان گفت: ایران همواره تلاش کرده‌، از تمام ظرفیت‌ها برای گسترش مناسبات فیمابین استفاده شود و قراردادهایی که بین ایران و تاجیکستان منعقد شده، گواه بر اراده جدی دو کشور برای توسعه مناسبات است،‌ به ویژه آنکه دو کشور بر توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی تأکید دارند.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: بندر چابهار و بندر عباس زمینه‌هایی هستند که می‌توانند، ارتباط تجاری ایران و تاجیکستان را افزایش دهند.
رئیس جمهور با اشاره به این‌که توسعه بخش کشاورزی بین دو کشور باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: امیدواریم این سفر فصل نو و جدیدی برای ارتباط با تاجیکستان باشد و توسعه فرهنگی و گردشگری و علمی بین دو کشور را در کنار توسعه روابط اقتصادی و تجاری شاهد باشیم.
رئیس‌جمهور همچنین در دیدار با قاهر رسول‌زاده، نخست‌وزیر تاجیکستان نیز ضمن اشاره به افزایش سطح مبادلات تجاری به 500 میلیون دلار، گفت: زمینه‌ها و ظرفیت‌های لازم برای ارتقای سطح مناسبات دو کشور کاملاً فراهم است و باید این ظرفیت‌ها را عملیاتی کرد.
انتهای پیام/.
 
https://asrgomrok.ir/vdcg.q9qrak9wzpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما