plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

سهم 12 میلیارد دلاری صادرات غیر نفتی چهارماهه امسال

دیر کل دبیر شورای عالی صادرات غیر نفتی با اشاره به اینکه هدفگذاری برای میزان صادرات غیر نفتی در سال جاری 59 میلیارد دلار بود گفت: در این راستا در چهار ماهه امسال 12 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی کشور بوده است .
سهم 12 میلیارد دلاری صادرات غیر نفتی چهارماهه امسال

به گزارش نفت آرا، عین الله محمد خانی غیاثوند، با بیان این مطلب اظهار کرد: میزان صادرات کشور در چهار ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد کاهش داشته است.

وی افزود:سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان متولی توسعه تجارت خارجی موضوع صادرات را در سه سطح مختلف مدیریت می‏ کند.

مدیر کل دبیر شورای عالی صادرات غیر نفتی با بیان اینکه سطح نخست در شورای عالی صادرات یا کار گروه توسعه صادرات کشور است که به ریاست رئیس جمهور یا معاون اول وی تشکیل می ‏شود و در این راستا 14 وزیر و دستگاه‏های اجرایی مختلف عضو این کار گروه هستند.

محمدخانی غیاثوند گفت: سطح دوم در سطح وزارت صنعت، معدن و تجارت است که توسط سازمان توسعه تجارت مدیریت می شود و کمیته کارشناسی متشکل از همه دستگاه‏های اجرایی ذیربط در زمینه صادرات در سازمان توسعه تجارت تشکیل شده است.

وی یادآور شد: در این راستا در این کمیته موانع و مشکلات صادرات کشور مورد بررسی قرار می گیرد و پیشنهاداتی مصوب می ‏شود که در حکم هیئت وزیران بوده و قابل اجرا است .

مدیر کل دبیر شورای عالی صادرات غیر نفتی سطح سوم مدیریت صادرات غیر نفتی کشور را در قالب کار گروه‏های توسعه صادرات در سطح استان‏ها برشمرد .

محمد خانی غیاثوند گفت: تحریم‏ها در زمینه صادرات غیر نفتی به ویژه در بخش حمل و نقل و انتقال پول تاثیر بسیار زیادی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با وجود اینکه تحریم‏های شدید، بخش صادرات غیر نفتی کشور نشان داد که آسیب‏ پذیری کمتری نسبت به بخش صادرات نفتی و فرآورده‏ های نفتی دارد.

مدیر کل دبیر شورای عالی صادرات غیر نفتی در ادامه افزود: با وجود تمام مشکلات فراوان صادرکنندگان موفق به دور زدن تحریم‎ها شدند.
 
https://asrgomrok.ir/vdcfi1dyaw6d0.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما