plusresetminus
در حالی که انتظار می‌رفت به واسطه موقعیت اضطراری اقتصاد ایران، تکمیل تیم اقتصادی کابینه مهمترین اولویت دولت باشد اما این مهم هنوز رخ نداده است.
شمارش معکوس برای رونمایی از سیاست پولی دولت و انتخاب رئیس بانک مرکزی
به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک، اقتصاد ایران با مشکلات بسیار متعددی روبروست و بخش مهمی از شعارهای کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نیز بر مسائل اقتصادی متمرکز بود.
 
کارشناسان معتقدند که تحقق شعارهای اعلامی از سوی دولت رئیسی منوط مشخص شدن سیاست پولی کشور خواهد بود، به عبارت دیگر احداث یک میلیون واحد مسکونی در یک سال و ایجاد یک میلیون فرصت شغلی در هر سال در کنار افزایش ظرفیت تولید و همچنین تحقق اهداف پیش‌بینی شده برای صادرات غیرنفتی در گرو روشن ‌شدن سیاستهای پولی کشور است.
 
به نظر می‌رسد، طولانی شدن فرآیند انتخاب رئیس کل بانک مرکزی، ریشه در نبود توافق جامع میان فرماندهان اقتصادی در این حوزه دارد.
 
در شرایط کنونی ترکیب کابینه سیزدهم مشخص است و مسعود میرکاظمی نیز به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه انتخاب شده، در عین حال محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و همچنین مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت شده، اما فرمانده دیگری در حوزه اقصادی در میدان است. محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور به عنوان مسئول هماهنگی تیم اقتصادی از سوی سید ابراهیم رییسی انتخاب شده است.
 
در حالی که تا 20 روز پیش علی اکبر صالح‌آبادی قویترین گزینه تصدی ریاست کلیه بانک مرکزی بود، در شرایط کنونی نام‌های دیگری نیز به گوش می‌رسد.
 
صالح آبادی، سابقه ریاست بر سازمان بورس در دولت احمدی نژاد را داراست و دارای مدرک کارشناسی ارشد معارف اسلامی و مدیریت مالی از دانشگاه امام صادق دکتری مدیریت مالی دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق است.
 
گذشت زمان، اما احتمال معرفی وی به عنوان رئیس کل را کمتر کرده و در روزهای اخیر نام جدیدی برای تصدی ریاست کلی بانک مرکزی به گوش می‌رسد.
 
این نام جدید کسی نیست جز طالبی، دبیرکل کنونی بانک مرکزی که سه سال پیش از سوی همتی برای تصدی این پست منصوب شد.
 
رزومه محمد طالبی نشان می‌دهد، وی نیز عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق است و دکتری مدیریت مالی از دانشگاه تهران دارد و کارشناسی ارشد مدیریت مالی را از دانشگاه تهران دریافت کرد. وی کارشناسی مدیریت بازرگانی از دانشگاه شیراز دریافت کرده بود.
 
طالبی مدیرعامل صندوق ضمانت سپرده‌ها، مدیرعامل بانک کشاورزی، عضو شورای عالی بورس، عضو شورای فقهی بانک مرکزی و عضو هیات امنای موسسه عالی آموزش بانکداری ایران بوده است.
 
انتهای پیام/.
 
https://asrgomrok.ir/vdcg.u9qrak9xnpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما