plusresetminus
مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی از ساخت ترمینال کانتینری در پسکرانه بندر کاسپین خبر داد.
کشتیرانی جمهوری اسلامی، ترمینال کانتینری در بندر کاسپین می سازد
به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در دیدار از بندر کاسپین با اشاره به سابقه بیش از نیم قرن فعالیت در صنعت حمل‌ونقل دریایی و دارا بودن شبکه بین‌المللی مطمئن و توانایی ارائه خدمات متنوع، به عنوان یک شریک جهانی شایسته برای صاحبان کالا و مشتریان خود شناخته می‌شود، گفت: رویکرد کشتیرانی جمهوری اسلامی افزایش سهم کشور از بازار حمل و نقل دریایی جهانی است.
 
محمدرضا مدرس خیابانی افزود: در همین راستا گسترش همکاری‌ها با نهادهای داخلی بمنظور هم افزایی بیشتر در مسیر تسهیل و تسریع فرایندهای ترانزیت منطقه‌ای در آب‌های بین‌‌الملل با اولویت خلیج فارس و دریای عمان در جنوب و دریای خزر در شمال، در دستور کار قرار دارد.
 
وی بیان اینکه فعال سازی کریدورهای بین‌المللی عبوری از کشورمان و حضور گسترده در این مسیرها از مهمترین راهبردهای این شرکت است، اظهار امیدواری کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی و کشتیرانی جمهوری اسلامی بتوانند، در فعال سازی کریدور شمال جنوب نقش اساسی ایفا کنند.
 
وی افزود: با احداث ترمینال کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین امکان ارائه خدمات مناسب و برنامه ریزی نظام مند برای توسعه تجارت کالاهای کانتینری کشورمان در دریای خزر فراهم می‌شود.
 
در ادامه این دیدار علی اوسط اکبری مقدم، مدیرعامل یک منطقه آزاد واقع در استان گیلان با اشاره به توافقات همکاری با شرکت کشتیرانی دریای خزر و مجوز سازمان برای توسعه فعالیت‌ها و احداث دفتر نمایندگی این شرکت در محدوده منطقه اظهار کرد: حضور کشتیرانی دریای خزر بعنوان بزرگترین ناوگان کشورهای منطقه در دریای خزر یکی از ظرفیت مؤثر منطقه آزاد در توسعه تجارت دریایی در دریای خزر است
 
بهره‌برداری از راه آهن رشت-بندر کاسپین تا پایان سال  
 
اکبری مقدم با تاکید بر اینکه اتصال بندر کاسپین به راه آهن سراسری در اولویت برنامه‌های دولت قرار دارد، افزود: این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد ونقش مهمی در توسعه ترانزیت وتجارت کشور خواهد داشت.
 
وی با اشاره به ضرورت فراهم‌سازی بیش از پیش تأسیسات و زیر ساخت‌ها مناسب جهت بهره‌وری از مجتمع بندری کاسپین با اتصال آن به راه آهن سراسری، ادامه داد: در تلاشیم تا اسکله رو رو نیز همزمان با بهره برداری از راه آهن افتتاح شده تا شاهد تحولی چشمگیر در بندر کاسپین باشیم.
 
اکبری مقدم گفت: توسعه زیر ساخت‌ها موجبات افزایش خدمات و ارتقای اقتصاد استان را فراهم آورده و بندر کاسپین می‌تواند در زمینه صادرات و واردات کالاهای تجاری و کاهش هزینه‌ها تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور نقش بیشتری ایفا کند.
 
در ادامه نیز معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد با اشاره به تعاملات مناسب فی مابین و اعلام اینکه اولین کشتی پهلو گرفته در بندر کاسپین متعلق به کشتیرانی دریای خزر بوده، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های بندری ودریایی و فعال سازی کریدورهای عبوری از این منطقه و همراه با تأمین کالاهای اساسی و مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور این منطقه را به کانون فعال اقتصادی در شمال کشور تبدیل کرده است.
 
10 هزار کانتینر از کریدور کمربند-راه چین وارد بندر کاسپین شده
 
امین افقی تصریح کرد: تاکنون بیش از 10 هزار TEU کانتینر از مسیر کریدور بین المللی یک کمربند یک راه و کشور چین با روش حمل ونقل ترکیبی به بندر کاسپین وارد و یا صادر شده است و در نظر داریم با توجه به رویکرد سازمان منطقه آزاد مبنی بر توسعه همکاری فی مابین بندر کاسپین و کشتیرانی دریای خزر است در بحث کریدور فعال سازی شمال-جنوب با همکاری فی مابین این ظرفیت لجستیکی کشور را فعال کنیم.
 
واردات 130 هزار تن روغن خام از بندر کاسپین
 
افقی با اشاره به اینکه بنادر منطقه آزاد مذکور، دروازه تجارت دریایی کشورمان با اوراسیاست تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 130 هزار تن روغن خام با 27 شناور تانکر از اسکله دلفین بندر کاسپین در جهت تأمین مواد اولیه کشور وارد کشور شده است.
 
دبیر کارگروه تجارت با اوراسیا، جذب کالاهای متنوع کشور با بهره مندی از ظرفیت‌های اوراسیا و توسعه تجارت کالاهای کانتینری و راه اندازی خطوط لاینر با کشورهای حاشیه خزر را مهمترین برنامه‌های سازمان اعلام کرد.
 
وی گفت: تبدیل شدن به هاب داد وستد حوزه خزر، جذب سرمایه گذاران جدید داخلی وخارجی برای توسعه زیرساخت‌های بندر کاسپین و ادامه روند رشد شاخص‌های دریایی وبندری در بنادر منطقه از دیگر برنامه‌های سازمان است.
 
انتهای پیام/
 
https://asrgomrok.ir/vdcb.0b8urhb58iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما