plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹

جهش 141 درصدی تخلیه و بارگیری کالای نفتی در بنادر شرق هرمزگان

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، از جهش 141 درصدی تخلیه و بارگیری کالای نفتی در بنادر شرق هرمزگان خبر داد.
جهش 141 درصدی تخلیه و بارگیری کالای نفتی در بنادر شرق هرمزگان
به گزارش عصر گمرک، «حمید رضا محمد حسینی تختی»، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و 200 هزار تُن انواع کالا در 5 ‌ماهه سال جاری خبر داد.
 
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان تأکید کرد: «در این مدت صادرات کالاهای نفتی در این بنادر جهش 141 درصد را ثبت کرده است».
 
محمد حسینی اظهارداشت: «در این مدت 663 هزار و 43 تُن کالای غیر نفتی، تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن 43 درصد رشد نشان می دهد».
 
وی عمده کالاهای صادر شده را گوگرد، مصالح ساختمانی، موادغذایی، میوه و تره بار و ماشین آلات ساختمانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس اعلام و تأکید کرد: «بی تردید این میزان با تکمیل زیرساخت های بنادر شرق هرمزگان افزایش خواهد داشت».
 
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، میزان تخلیه و بارگیری کالای نفتی را نیز 220 هزار و 997 تُن اعلام و خاطر نشان کرد: «در مدت 5 ماهه امسال صادرات کالای نفتی رشد 141 درصدی را نشان می دهد».
 
محمدحسینی همچنین، از افزایش 52 درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیر نفتی همزمان با پهلوگیری 3 هزار و 698 شناور نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
 
وی افزایش تردد شناورها به این بنادر را 57 درصد نسبت به سال گذشته اعلام کرد و افزود: «ایمنی یک اصل جدایی ناپذیر در تمامی عملیات لجستیکی است که طی سال های گذشته با تمهیدات مؤثری که انجام شده، شاهد افزایش تردد و پهلوگیری انواع شناورها در شرق هزمزگان هستیم».
 
بندر شهید باهنر بندرعباس دارای پنج بندر زیر مجموعه در شرق استان است، این بنادر با توجه به نقش مؤثر خود در اقتصاد دریامحور که هم جنبه تجاری و هم گردشگری دارد، نقش به سزایی را در توسعه اقتصادی به ویژه گردشگری دریایی ایفا می کند.
 
https://asrgomrok.ir/vdcj.8evfuqe8tsfzu.html