plusresetminus
وزیر تجارت عراق گفت: امروز در دنیا اقتصاد دیجیتال از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و می‌توانیم در استفاده از اقتصاد دیجیتال و مبادلات تجاری موانع را بررسی و به این مسئله توجه کنیم.
امکان رفع موانع مبادلات تجاری با بهره‌گیری از اقتصاد دیجیتال
 
به گزارش عصر گمرک، علاء احمد الجبوری- وزیر تجارت عراق و رئیس عراقی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق در چهارمین کمیسیون مشترک اقتصادی توسعه همکاری‌های ایران و عراق هم اظهار کرد: امروز برای رفع موانع و مشکلات موجود در صدر هیئتی به تهران آمدیم تا در کمیسیون مشترک اقتصادی همکاری‌های دو کشور شرکت و موضوعات مهم اقتصادی دو کشور را با هم بررسی کنیم.

 وی اضافه کرد: شرایط و مسائل اقتصادی در دنیا بعد از همه‌گیری کرونا فضای متفاوتی را نسبت به دوره قبل از این بیماری ایجاد کرده که بر این اساس لازم است توافقنامه‌های اقتصادی با توجه به داده‌های موجود و نسبت به شرایط حاضر بازنگری شود.

به گفته رئیس عراقی کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و عراق، حضور هیئت بلندپایه عراقی در این اجلاس نشان‌دهنده جدیت این کشور برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران است تا موانع موجود و نیازهای فنی کشور عراق را شناسایی و برطرف کرده و اقدامات لازم را به صورت عملیاتی انجام دهد.

وی افزود: امیدواریم با توافقات انجام شده بتوانیم نقش همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها را مشخص کنیم تا شرایط و محیطی مناسب برای اجرای اقدامات داشته باشیم.

وزیر تجارت عراق با اشاره به کشورهای دارای منابع نفتی یادآور شد: امروز در شرایط همه‌گیری کرونا کشورهایی که اقتصاد آنها وابسته به نفت است با چالش روبرو بوده و کشورهایی که در راستای اتکا به منابع غیر نفتی حرکت کرده بودند موفقیت بیشتری نسبت به دیگران دارند.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد دیجیتال گفت: امروز در دنیا اقتصاد دیجیتال از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و می‌توانیم در استفاده از اقتصاد دیجیتال و مبادلات تجاری موانع را بررسی و به این مسئله توجه کنیم.

وزیر تجارت عراق به چهارمین اجلاس همکاری‌های اقتصادی دو کشور اشاره و اظهار کرد: با توجه به روابط مهم جمهوری اسلامی ایران و عراق، هر دو کشور می‌توانند با به اشتراک گذاری تجربیات و دانش‌های فنی خود به یکدیگر کمک کرده تا در مسائل مهم اقتصادی همکاری‌های خوبی داشته باشیم.

الجبوری در پایان سخنان خود گفت: جغرافیا و جایگاه سیاسی کشورهایی که در کنار دریا ساکن هستند می‌تواند فرصت خوب و موثری برای همکاری‌های مهم و سودمند باشد.
https://asrgomrok.ir/vdcebo8zijh8z.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما