plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷

کرونا مشاغل گردشگری مازندران را زمین گیر کرد

نزدیک به ۱۹ ماه است که هتل‌ها، رستوران‌ها، تالارها و حتی اغذیه فروشی‌های سطح کشور به‌دلیل همه‌گیری کرونا دچار کساد یا نیمه تعطیل و حتی بعضاً روبه تعطیلی رفته‌اند.
کرونا مشاغل گردشگری مازندران را زمین گیر کرد
به گزارش عصرگمرک، اگرچه بر اساس دستور ستاد ملی مدیریت بحران کرونا این گروه شغلی در سطح یک قرار داشته و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت به‌صورت بیرون بر هستند اما تعطیلی‌های پی در پی، دور کاری، شرایط بد اقتصادی و همچنین گرانی‌ها بر بدتر شدن اوضاع بی‌تأثیر نبوده و آنها را تا مرز ورشکستگی پیش برده است.
 
 
البته اوضاع برای صاحبان این کسب و کار در استان مازندران بسیار وخیم‌تر و غیر قابل باور است. بخش گردشگری مازندران با حدود 215 میلیارد تومان خسارت و بیکاری حدود 1380نفر درحالی با مشکلات پیش رو دست به گریبان است که بسیاری از هموطنان در تعطیلات رسمی یا غیر رسمی سرازیر شهرهای این خطه شمالی کشور شده که صد البته باعث اتفاقات ناگواری از جمله سرعت بخشیدن به انتقال این بیماری می‌شوند.
میثم عابدین‌پور که قبل از شیوع بیماری کرونا صاحب یکی از رستوران های سنتی با حدود 10 پرسنل در شیفت صبح و عصر به همراه نانوا و استاد کار در ساری مرکز استان مازندران بوده و هم اکنون به‌دلیل شرایط اقتصادی و کسادی کار و عدم توانایی در پرداخت حقوق ناگزیر شده تا نیروهای کار خود را تعدیل کند، می‌گوید: «سال گذشته حدود 6 ماه تعطیل بودیم و از زمانی هم که طبق دستور ستاد ملی مقابله با کرونا بیرون بر شده‌ایم فروشمان به یک پنجم رسیده است.»
 
https://asrgomrok.ir/vdcg.w9qrak9qzpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما