plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵

حفظ محیط‌زیست با انرژی‌های تجدیدپذیر

امروزه استفاده از انرژ‌های تجدیدپذیر مانند باد یکی از گزینه‌های اصلی تولید انرژی در دنیا است، از این رو کشور‌ها برنامه‌های بلند مدتی در این زمینه تدارک دیده‌اند، ایران نیز بر اساس برنامه ششم توسعه باید سالانه یکهزار مگاوات انرژی بادی تولید کند.
حفظ محیط‌زیست با انرژی‌های تجدیدپذیر
به گزارش عصرگمرک، امروزه دنیا به سمت استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر سوق یافته، در این میان باد یکی از این گزینه هاست که می‌تواند به عنوان منبع انرژی پاک سهم زیادی در تولید انرژی و کاهش استفاده از منابع فسیلی داشته باشد همچنین آلودگی و گاز گلخانه‌ای کمتری تولید می‌کند بر این اساس دنیا برای این مساله برنامه ریزی کرده و هر کشوری سهم خود از این بخش را مشخص کرده است.

در پایان سال ۲۰۱۰، میزان ظرفیت نامی تولید برق بادی در سراسر جهان برابر ۱۹۷ گیگاوات بود، امروزه ظرفیت انرژی منصوبه بادی در جهان ۴۸۷ هزار مگاوات است در این درحالی است که ظرفیت منصوبه نیروگاهی کشور ما ۷۵ هزار مگاوات است که از این میزان تنها حدود ۱۴۰ مگاوات شامل انرژی بادی بوده و سهم انرژی خورشیدی نیز کمتر و نزدیک به صفر است.

در این میان دانمارک رکوردار جهانی تولید انرژی بادی در سال ۲۰۱۹ بوده است به طوری توانسته ۴۷ درصد از نیاز‌های برقی را از انرژی باد تامین کند، از این ۴۷ درصد برق تولیدی از انرژی باد ۲۹ درصد از انرژی در ساحل و ۱۸ درصد هم از دیگر منابع تامین شده است، این کشور تقریبا ۶ میلیون نفری که بیشتر آن با آب احاطه شده، شرایط مطلوب و پتانسیل قابل تجدیدپذیر بالا در این زمینه را دارد. در این میان آلمان نیز کشوری پیشتاز در این زمینه است.
https://asrgomrok.ir/vdch.znzt23nzxftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما