plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

تامین ارز واردات نهاده‌های دام و طیور متوقف شده است

روز گذشته در حالی دولت دوازدهم به کار خود پایان داد که مشخص نیست با آغاز به کار ابراهیم رییسی و تیم اقتصادی او، برنامه دولت جدید برای ارز ۴۲۰۰ تومانی یا همان ارز ترجیحی چیست؟
تامین ارز واردات نهاده‌های دام و طیور متوقف شده است
به گزارش عصر گمرک به نقل اقتصاد24، رز گذشته در حالی دولت دوازدهم به کار خود پایان داد که مشخص نیست با آغاز به کار ابراهیم رییسی و تیم اقتصادی او، برنامه دولت جدید برای ارز ۴۲۰۰ تومانی یا همان ارز ترجیحی چیست؟
یک عضو هیات‌مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران گفته است که به دلیل جابه‌جایی دولت و بی‌توجهی به جریان مستمر تامین نهاده‌های تولید، تامین ارز واردات نهاده‌های دامی با توقف یک ماهه همراه شده است. به گفته وی بی‌عملی و کندی دست‌اندرکاران از یکسو و همزمانی با تغییرات دولت باعث تشدید کمبود‌ها و کاهش جریان ورود نهاده‌های دامی ذرت به کشور شده است.
نهاوندی گفته این وضعیت با وجود پیش‌بینی افزایش قابل توجه قیمت‌های جهانی در نیمه دوم سال جاری و آثار خشکسالی چشم‌انداز شرایط بسیار سختی را در پیش روی مسوولان و مردم ایجاد کرده که کاملا قابل پیشگیری بود.

گفته‌های این فعال حوزه واردات نهاده‌های دام و طیور در حالی است که موضوع ارز ترجیحی، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های دولت رییسی خواهد بود. باقی ماندن یا حذف ارز با نرخ ترجیحی برای واردات جهت نهاده‌ها و کالا‌های اساسی با مخالفان و موافقانی روبه‌رو است و هر گونه دستکاری در آن تاثیرات شدیدی بر بازار‌ها خواهد گذاشت.
 
https://asrgomrok.ir/vdcg.y9qrak9znpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما