plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

بورس بین الملل؛ در انتظار تائید شورای عالی بورس

مدیر اجرایی تاسیس بورس بین الملل مناطق آزاد گفت: بررسی‌های لازم در سازمان بورس انجام شده و در انتظار صدور مجوز شورای عالی بورس است تا اقدامات راه اندازی بورس بین الملل کیش انجام شود.
بورس بین الملل؛ در انتظار تائید شورای عالی بورس
به گزارش عصرگمرک به نقل رویداد24،  الهام سخایی با اشاره به راه اندازی بورس بین الملل در مناطق آزاد اظهار کرد: براساس مصوبه اسفند ۱۳۹۷ هیئت وزیران، اجازه داده شد تا بورس بین الملل در مناطق آزاد تاسیس شود. در این بورس به عنوان پنجمین بورس کشور، سرمایه اولیه و تمام معاملات به صورت ارزی خواهد بود و برای راه اندازی این بورس سهامدار و سرمایه گذار خارجی خواهیم داشت.
سخایی افزود: براساس فازبندی صورت گرفته، در فاز اول انتشار اوراق ارزی برای تامین مالی پروژه‌های بزرگ کشور را خواهیم داشت. به مرور که شرکت‌ها به سطحی از استاندارد‌های مالی بین المللی برسند که بتوانند سهام خود را به صورت ارزی عرضه کنند، وارد فاز دوم می‌شویم و سهام شرکت‌ها را به صورت ارزی بر روی تابلوی بورس بین الملل عرضه خواهیم کرد
مدیر اجرایی تاسیس بورس بین الملل مناطق آزاد در ادامه بیان کرد: از آنجایی که بستر معاملات، ارزی است این قابلیت را دارد که تمام کالا‌هایی که به کشور‌های دیگر صادر می‌شوند، از طریق این بورس عرضه شوند. این بورس به عنوان بورس بین المللی کشور اساسا تداخلی با سایر بورس‌ها نخواهد داشت، بورس‌ها مکمل هم هستند و در رقابت با یکدیگر نخواهند بود.
 
https://asrgomrok.ir/vdcc.eqsa2bqx0la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما