plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸

پیش‌بینی تولید ۷۷ هزار تن میگوی پرورشی در سال جدید

در سال ۱۴۰۳ با افزایش حدود ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه گذشته، پیش بینی می‌شود، سطح زیر کشت به ۱۸ هزار هکتار برسد و شاهد تولید ۷۷ هزار تنی میگو در کشور باشیم.
پیش‌بینی تولید ۷۷ هزار تن میگوی پرورشی در سال جدید
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، وحید معدنی، مدیر کل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات ایران با اشاره به عملکرد تولید میگو در سال ۱۴۰۲ گفت: تولید و ذخیره سازی بیش از ۴.۴ میلیارد قطعه بچه میگو در مزارع پرورش میگوی کشور، با وجود شیوع بیماری AHPND در استان‌های هرمزگان و بوشهر، منجر به برداشت بیش از ۴۹ هزار تن میگو شد و پیش بینی می‌شود، در سال ۱۴۰۳ با افزایش سطح زیرکشت به ۱۸ هزار هکتار هزار و تولید ۷۷ هزار تنی میگو برسیم.
وی افزود: در سالی که گذشت با پیگیری‌ها و همکاری‌های دوجانبه سازمان‌های شیلات ایران و دامپزشکی کشور، امکان دسترسی و ورود مولدین میگوSPF (عاری از بیماری) از منابع معتبر جهانی برای تقویت ژنتیکی و تولید لاروهایی با کیفیت برای مراکز تکثیر میگو به عنوان اولین حلقه کلیدی در تولید فراهم شد.
وی اظهار امیدواری کرد: با همت و همیاری پرورش دهندگان پیشرو در استان‌های میگو پرور شاهد احداث و بهره برداری بیش از ۲۰ واحد نرسری در کشور در سال ۱۴۰۲ بوده‌ایم.
معدنی ادامه داد: برگزاری دو همایش ملی در استان‌های هرمزگان و بوشهر که تأثیرگذاری بسیار مثبتی در جریان سازی و تغییر بینش و نگرش تولیدکنندگان کشور داشته است در سال گذشته برگزار شد.
وی ادامه داد: توسعه پوشش بیمه از سطح مزارع پرورشی که با همکاری و مشارکت مستمر تشکل‌ها، صندوق بیمه، سازمان شیلات ایران و سازمان دامپزشکی کشور، برای اولین بار در سامانه صندوق بیمه کشور، قابل دسترسی است، به انجام رسیده است.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcaown6.49nw615kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما