کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در استان هرمزگان

29 دی 1401 ساعت 13:35

مدیرعامل شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان از آغاز اجرای طرح کالابرگ الکترونیک بر بستر شبکه ملی اعتبار در استان هرمزگان خبر داد و گفت: مردم می‌توانند کالاهای اساسی را به قیمت ثابت و با اعتبار یارانه، یک ماه زودتر خریداری کنند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، حمید فرداد با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی بر بستر شبکه ملی اعتبار(شما) اظهار کرد: دولت این تصمیم را در راستای حمایت از معیشت و سبد غذایی خانوار اتخاذ کرده است.
وی در مورد چگونگی خرید کالا در قالب این طرح گفت: در طرح کالابرگ الکترونیکی امکان خرید اعتباری ۱۰ قلم کالای اساسی تا سقف مبلغ یارانه خانوار یک ماه زودتر از تاریخ واریز نقدی، فراهم شده است.
مدیرعامل شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان افزود: در حال حاضر بر اساس سبد کالاهای اساسی مصوب و سرانه مصرف هر یک از آنها، سهم پرداختی خانوار از این سبد ثابت در نظر گرفته شده و مابه‌‌‌‌التفاوت آن با اعتبار یارانه تأمین می‌شود ضمن این‌که در صورت تغییر قیمت کالاهای سبد یاد شده، سهم پرداختی خانوار بدون تغییر باقی می‌ماند.
فرداد افزود: این امکان برای تمام افراد مشمول دریافت یارانه که حساب یارانه آن‌ها در استان هرمزگان افتتاح شده است به صورت خودکار فعال خواهد شد.
وی ادامه داد: مردم در سراسر استان هرمزگان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز و متصل به شبکه نسبت به استفاده از این اعتبار در خرید اقلام اساسی استفاده کنند.
مدیرعامل فارا خاطرنشان کرد: در این طرح، خرید اقلام اساسی به نحوی است که سهم پرداختی خریدار از قیمت کالا توسط آن‌ها با استفاده از کارت ملی یا به صورت نقدی پرداخت شده و مابه‌التفاوت آن با قیمت روز اقلام سبد مرجع از محل اعتبار آن‌ها پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: در صورت استفاده از اعتبار تخصیصی، میزان استفاده شده از این اعتبار از یارانه خانوار کم‌شده و مانده آن در زمان واریز نقدی یارانه به حساب آن‌ها واریز می‌شود.
فرداد با تأکید بر این که استفاده از اعتبار کاملاً اختیاری بوده و از طریق تمامی کارت‌های بانکی  به نام سرپرست خانوار امکان‌پذیر است، اظهارداشت: در مورد کالاهای مشمول طرح، الزامی به خرید یک نشان تجاری خاص نیست و افراد می‌توانند از گروه کالایی اعلام شده از هر نشان تجاری دلخواه خرید خود را انجام دهند.
مدیرعامل شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان با بیان این که شرکت در این طرح برای فروشندگان نیز اختیاری است، گفت: فروشندگان چهار صنف خواربار، لبنیات، پروتئین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی مصرف، می‌توانند با مراجعه به نرم افزار «بازار» و «مایکت» یا از طریق درگاه الکترونیکی shoma.sfara.ir نسبت به نصب برنامه کاربردی «شما» و ثبت‌نام از قسمت پنل فروشنده به سامانه متصل شوند.
وی تصریح کرد: تسویه حساب و واریز مبالغ خریدهای اعتباری(مابه‌التفاوت مبلغ پرداختی مردم با قیمت کالاها) مشابه تسویه با فروشندگان از طریق کارتخوان بوده و اتصال به این طرح کاملاً رایگان است.
مدیرعامل شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان خاطرنشان کرد: دولت برای اعمال سیاست‌های حمایتی، نیاز به بستر فنی مطمئن و فراگیر دارد لذا برای رفع این نیاز، شکل‌گیری شبکه ملی اعتبار در دستور کار دولت قرار گرفت.
فرداد تأکید کرد: سامانه شما(شبکه ملی اعتبار) بستری مناسب برای مدیریت و اختصاص کلیه اعتبارهای حمایتی بر اساس هر کد ملی است و در مقطع کنونی یکی از کاربردهای این سامانه اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی است.
انتهای پیام/.


کد مطلب: 5573

آدرس مطلب :
https://www.asrgomrok.ir/news/5573/آغاز-اجرای-طرح-کالابرگ-الکترونیک-استان-هرمزگان

عصرگمرک
  https://www.asrgomrok.ir