کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ساخت نیروگاه در بصره توسط شرکت ایرانی

29 دی 1401 ساعت 12:42

ما پروژه‌های متعددی در دیگر کشورها داریم که از جمله آنها اینکه در عراق نیروگاه «رمیله» در اطراف بصره با سرمایه‌گذاری طرف عراقی ساخته می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، محمدرضا شریفی درباره اخباری مبنی بر استفاده از مازوت به عنوان سوخت در نیروگاه منتظرقائم اظهار داشت: بخاری که از دودکش‌های نیروگاه متصاعد می‌شود و در برخی شبکه‌های فضای مجازی منتشر شده ناشی از برج‌های خنک‌کن‌تر واحدهای قدیمی نیروگاه بود و آلاینده ناشی از خروج دود از دودکش نبوده است، اینگونه فرافکنی‌ها و اقدامات منجر به نگرانی مردمی می‌شود که در محدوده نیروگاه زندگی می‌کنند.
وی افزود: نیروگاه یاد شده نه متعلق به مپناست و نه بهره‌بردار آن است. حدود 25 سال پیش که مپنا صاحب تکنولوژی ساخت توربین گاز شد توربین‌ها تحت لایسنس یک شرکت اروپای غربی بوده و اکنون نیز شرکت آخرین ورژن‌ها را تولید می‌کند این نیروگاه‌ها با سوخت غالب گاز طبیعی کار می‌کنند و حداکثر پرفرمنس و راندمان‌شان با گاز طبیعی است، به عنوان سوخت جایگزین هم از  گازوئیل استفاده می‌کنیم. 
 مدیرعامل شرکت بهره برداری و تعمیراتی مپنا با بیان اینکه اساسا نیروگاه‌های ساخت مپنا مازوت‌سوز نیستند، خاطرنشان کرد: مازوت‌سوزی تکنوژوی خاص خود را دارد، حدود 40 سال پیش که نیروگاه‌های مازوت‌سوز ساخته شدند اساس آنها برای تولید برق از سوخت ارزان مثل مازوت، زغالسنگ و زباله بوده و در 3 دهه اخیر نیز نیروگاه مازوت‌سوز در کشور ساخته نشده است.
وی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، تاکید کرد: اکنون نیروگاه‌ها گازی هستند و در ادامه تبدیل به سیکل ترکیبی می‌شوند که تقریبا با راندمان بالای 54 درصد هستند و هر بلوک سیکل ترکیبی شامل دو واحد گازی و یک واحد بخار است که 500 مگاوات ظرفیت تولید دارند. 
شریفی همچنین در ادامه درباره پروژه‌های خارج از کشور گفت: ما پروژه‌های متعددی در دیگر کشورها داریم که از جمله آنها اینکه در عراق نیروگاه «رمیله» در اطراف بصره با سرمایه‌گذاری طرف عراقی ساخته می‌شود.
انتهای پیام/


کد مطلب: 5571

آدرس مطلب :
https://www.asrgomrok.ir/news/5571/ساخت-نیروگاه-بصره-توسط-شرکت-ایرانی

عصرگمرک
  https://www.asrgomrok.ir