کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سطح رضایت مسافران ارزیابی می شود

30 آذر 1401 ساعت 16:21

امیرحسین تابع گفت: این رویداد بر اساس شاخص‌های بین‌المللی ASQ و مقررات داخلی، سطح رضایت مردم و رفاه عمومی مسافران در فرودگاه‌ها را ارزیابی، رتبه‌بندی و نظارت می‌کند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، امیرحسین تابع جماعت معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به آغاز فصل نوین وزارت راه و شهرسازی و تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اداره فناورانه و مردم‌پایه صنعت حمل و نقل، از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به عنوان یکی از پیشگامان در این زمینه در مجموعه وزارت راه و شهرسازی نام برد.
تابع جماعت در جریان بازدید از ششمین نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک و صنایع وابسته با حضور در غرفه شرکت فرودگاه‌ها گفت: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در هر دو راهبرد فناورانه و مردم‌پایه بودن توانسته است در چند ماه اخیر، اقدامات مهمی انجام دهد.
وی افزود: در حوزه معاونت برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی، راه‌اندازی پنج سامانه جدید در دستور کار قرار گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به سامانه OFS، سامانه عوارض خدمات فرودگاهی DFC، اتوماسیون فرآیند واگذاری اماکن فرودگاهی، سامانه آمار و سامانه جامع اطلاعات و برنامه‌ریزی (سجاب) اشاره کرد.
او با اشاره به اینکه سامانه سجاب برنامه راهبردی جدید شرکت فرودگاه‌ها است که تمام فعالیت‌های شرکت را پایش می‌کند، گفت: این سامانه با هدف دسترسی سریع و صحیح سطوح مدیریتی به داده‌ها و آخرین آمار و اطلاعات برخط شکل گرفته و یک اقدام ضروری در حوزه برنامه‌ریزی برای کمک به فناورانه شدن شرکت فرودگاه‌ها محسوب می‌شود.
به گفته وی این سامانه با محوریت معاونت برنامه‌ریزی و همچنین حمایت مدیرعامل، راهبر معاونت برنامه‌ریزی و سایر اعضای هیئت مدیره و همکاری ارکان شرکت به ویژه اداره‌کل فناوری اطلاعات شکل گرفته است و مدیران شرکت، آمار و اطلاعات نیروی انسانی، پروژه‌های فرودگاهی، شاخصهای ایمنی، مالی، بودجه، مختصات و داده‌های فرودگاهی، آمار پرواز و مسافران و داده‌های کیفی ASQ و … را به عنوان منابع اطلاعاتی برخط در اختیار خواهند داشت.
تابع‌جماعت با اشاره به سامانه واگذاری اماکن فرودگاهی که قرار است در این هفته بهره برداری آزمایشی آن آغاز شود، گفت: این سامانه یک اتوماسیون برای دریافت درخواست، بررسی، اعلام نظر و صدور مجوز واگذاری در همه سطوح از کوچک‌ترین تا بزرگترین اماکن فرودگاهی است.
معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی همچنین درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه استفاده از دانش بنیان‌ها به برگزاری فراخوان شرکت‌های دانش بنیان فعال در صنعت فرودگاهی اشاره کرد و گفت: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تیرماه سال جاری در راستای کمک به گسترش خدمات، تولیدات و محصولات دانش بنیان و فناورانه در صنعت هوانوردی و فرودگاهی از کلیه شرکت‌های دانش بنیان، پژوهشکده‌ها، دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری فعال و توانمند در حوزه تولید و عرضه محصولات فرودگاهی و هوانوردی جهت همکاری دعوت کرده است.
او همچنین با اشاره به استقبال ۳۸ مجموعه دانش بنیان از فراخوان مذکور افزود: پس از بررسی طرح‌های این ۳۸ شرکت توسط حوزه‌های متناظر ستادی، با ۲۴ شرکت جلسات تخصصی برگزار کرده و امیدواریم هرچه زودتر این همکاری‌ها را به نتیجه برسانیم.
تابع جماعت اظهار داشت: البته پیش از این با دانشگاه‌های اصفهان و خواجه نصیر توافق شده و این دو دانشگاه معتبر در حال طراحی و اجرای دو پروژه مهم ساخت رادار و تجهیزات روشنایی باند هستند، از این رو می‌توان گفت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران در استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان یکی از پیشگامان در زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی محسوب می‌شود.
وی سپس به تشریح برنامه‌های این شرکت برای رویکرد مردم‌پایه بودن اشاره کرد و درباره مصداق آن در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: یکی از وظایف اصلی ما ارتقا سطح کیفی خدمات به مردم و افزایش رضایت‌مندی مسافران فرودگاهی است که برای این موضوع برای اولین بار در کشور «جایزه ملی کیفیت خدمات صنعت فرودگاهی» را برگزار خواهیم کرد.
معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها در پایان گفت: این رویداد بر اساس شاخص‌های بین‌المللی ASQ و مقررات داخلی، سطح رضایت مردم و رفاه عمومی مسافران در فرودگاه‌ها را ارزیابی، رتبه‌بندی و نظارت می‌کند.
انتهای پیام/.


کد مطلب: 5279

آدرس مطلب :
https://www.asrgomrok.ir/news/5279/سطح-رضایت-مسافران-ارزیابی-می-شود

عصرگمرک
  https://www.asrgomrok.ir