کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا تلفن‌های شورای رقابت قطع شد؟

30 آبان 1401 ساعت 14:45

شورای رقابت امروز با انتشار خبری مدعی شده بود که در پی اعلام رأی محکومیت شرکت مخابرات به ارتکاب رویه ضد رقابتی در افزایش تعرفه تلفن ثابت از سوی شورای رقابت، شرکت مخابرات تلفن‌های مرکز ملی رقابت را قطع کرده است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، شورای رقابت امروز اعلام کرده که شرکت مخابرات ایران در یک اقدام تأمل برانگیز و به دلیل اصرار شورای رقابت بر استیفای حق مردم در مقابله با افزایش غیرقانونی تعرفه تلفن ثابت، اقدام به قطع تمامی خطوط ارتباطی شورا و مرکز ملی رقابت کرده است.
اما مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران به ایسنا اعلام کرد که این خبر منتشر شده صحت ندارد.
محمدرضا بیدخام با بیان اینکه مساله رخ داده صحت نداره و شدیدا آن را تکذیب می کنیم تأکید کرد: تغییر تعرفه ای که از ابتدای شهریور انجام داده‌ایم، براساس دستور العمل نحوه تنظیم هزینه ماهانه خدمات مکالمات صوتی مشترکان تلفن ثابت است که از سوی ستاد تنظیم بازار ابلاغ شد.
بیدخام در ادامه سخنانش درباره شایعه اخبار قطعی تلفن شورای رقابت، افزود: باید بررسی‌های لازم را انجام دهیم اما مخابرات تلفنی را قطع نکرده است و شاید در برخی نقاط خرابی وجود داشته و به علت این خرابی، اختلال در تعدادی از شماره‌ها به وجود آمده است.
او بعد از انجام بررسی درباره علت این موضوع به ایسنا اعلام کرد که براساس مصوبه ۲۰۷ ابلاغ توسط سازمان تنظیم مقررات ارتباطات، شرکت مخابرات مکلف است چنانچه حد نصاب کارکرد هزینه تلفن ثابت مشتریان از سقف تعیین شده بالاتر برود، به صورت سیستماتیک و خودکار خطوط بدهکار را ابتدا به صورت یک طرفه و بعد به صورت دو طرفه قطع شود.
مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران افزود: چنانچه سازمان نهاد یا هر ارگانی نیاز به سقف بالاتر داشته باشد با اعلام و درخواست، کسر بدهی افزایش پیدا می‌کند و با توجه به اعلام رسانه‌ای شورای رقابت در خصوص قطع تلفن‌های این شورا توسط شرکت مخابارت ایران، این شرکت اعلام می‌کند تعدادی از خطوط شورای رقابت با توجه به قوانین به دلیل بدهی‌های گذشته به صورت سیستماتیک قطع شده است که پس از بررسی موضوع فوق با توجه به نیاز آن شورا سقف کارکرد شماره‌های فوق افزایش پیدا کرد و در حال حاضر شماره‌های فوق وصل هستند.
بیدخام گفت: شرکت مخابرات ایران اعلام می‌کند سازمان‌ها و موسسات دولتی به جای استفاده ابزاری و غیر حرفه‌ای از رسانه‌ها نسبت به پرداخت بدهی‌های خود اقدام کنند و در صورت نیاز مسائل مطرح شده را از طریق کانال‌های مخابراتی دنبال کنند؛ همچنین موضوع فوق هیچ ارتباطی با رای شورای رقابت درباره شرکت مخابرات ایران ندارد.
گفتنی است افزایش تعرفه تلفن ثابت توسط مخابرات مدت‌هاست که با اما و اگرهایی روبه رو شده است، اگرچه این موضوع تابستان امسال مورد تأیید قرار گفت و ستاد تنظیم بازار هم افزایش قیمت کارکرد تلفن ثابت را تصویب کرد اما هنوز اجرایی نشده و گفته شد در صورت موافقت رگولاتوری و ابلاغ به مخابرات اعمال و اجرایی خواهد شد.
طبق مصوبه ذکر شده کاربران تلفن‌های ثابت استان تهران برای حفظ خط تلفن ثابت خود بر اساس جدول جدید پیرامون تعرفه‌های جدید تلفن ثابت، باید ماهانه ۲۰ هزار تومان، پرداخت کنند. این هزینه صرفاً هزینه‌ای است که صاحبان خطوط تلفن در پایتخت، در صورت عدم استفاده از خط تلفن و صرفا به منظور نگهداری این خطوط باید پرداخت کنند اما پس از آن شورای رقابت دستور توقف هرگونه افزایش در هزینه خدمات تلفن ثابت را تا زمان ارائه دقیق هزینه تمام شده صادر کرد.
اما به تازگی شورای رقابت در پانصد و نوزدهمین جلسه خود در ۱۷ آبان‌ماه امسال، شرکت مخابرات را به ارتکاب رویه ضدرقابتی محکوم کرد و اعلام کرد پیرو وصول شکایت برخی از مشترکین در خصوص اجرا نشدن مفاد مصوبه ۵۰۹ شورای رقابت در ۱۰ مهر ۱۴۰۱، موضوع در جلسه ۵۱۹ شورای رقابت مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت و بر همین اساس شورای رقابت رای بر محکومیت شرکت مخابرات ایران به دلیل ارتکاب رویه ضد رقابتی صادر کرد. شرکت مخابرات هم نسبت به این اقدام شورای رقابت واکنش نشان داد و اعلام کرد ابلاغ دستورالعمل نحوه تنظیم هزینه ماهیانه تلفن ثابت پس از پیشنهاد و موافقت کمیسیون تنظیم مقررات و شورای رقابت و پس از بررسی توسط ستاد تنظیم بازار صورت گرفته است تا وضعیت توسعه شبکه مخابراتی ارتقا پیدا کند.
انتهای پیام/.


کد مطلب: 4930

آدرس مطلب :
https://www.asrgomrok.ir/news/4930/چرا-تلفن-های-شورای-رقابت-قطع

عصرگمرک
  https://www.asrgomrok.ir