کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۸۰ درصد صادرات محصولات پتروشیمی از بوشهر انجام می‌شود

29 آبان 1401 ساعت 11:29

مدیرکل گمرک بوشهر گفت: ارزش صادرات محصولات پتروشیمی از کشور در ۷ ماه امسال به ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار رسیده که ۸۰ درصد آن از استان بوشهر صادر شده است.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، علی سلیمانی مدیرکل گمرک بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: آمار‌ها نشان می‌دهد در ۷ ماه امسال صادرات محصولات پتروشیمی در کشور بیش از ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته که استان بوشهر سهم زیادی از این صادرات را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل گمرک بوشهر افزود: ارزش صادرات محصولات پتروشیمی در مدت یاد شده ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار اعلام شده که سهم استان بوشهر از این میزان بیش از ۸۰ درصد است.
وی ادامه داد: ارزش محصولات پتروشیمی صادر شده از استان بوشهر ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۷ درصد افزایش یافته است.
این مقام مسئول میزان صادرات محصولات پتروشیمی از استان بوشهر در ۷ ماه امسال را بیش از ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن عنوان کرد که این میزان صادرات نسبت‌ به مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.
وی با اشاره به نقش مهم گمرک پارس جنوبی در صادرات محموله‌های پتروشیمی گفت: میزان صادرات از این گمرک از نظر وزنی ۸۴ و ارزشی ۹۲ درصد از کل حجم صادرات با احتساب میعانات گازی از استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/.


کد مطلب: 4917

آدرس مطلب :
https://www.asrgomrok.ir/news/4917/۸۰-درصد-صادرات-محصولات-پتروشیمی-بوشهر-انجام-می-شود

عصرگمرک
  https://www.asrgomrok.ir