کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۸۵ درصد زیرساخت‌های کالابرگ الکترونیکی فراهم شد/مصرف سرانه مرغ افزایش می‌یابد

28 آبان 1401 ساعت 13:25

سخنگوی کمیسیون کشاورزی اظهار داشت: آقای رییس جمهوری اعلام کردند که زیرساخت‌های کالابرگ مهیا نبود اما اکنون بالای 85 درصد زیرساخت‌های ارائه آن فراهم شده و بزودی در کشور عملیاتی می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، احد آزادیخواه در مورد وضعیت تولیدکنندگان مرغ کشور و حمایت از آنها گفت: ما در مجلس و دولت بر سر اعطای 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت به تولیدکنندگان به توافق رسیدیم. برخی از تولیدکنندگان استقبال و برخی نیز از آنها استقبال نکردند. حتی اعلام کردیم که سهیل‌گری به گونه‌ای باشد که واحدهای تولیدی بدهکار بانکی نیز بتوانند از آن استفاده کنند.
وی ادامه داد: تاثیر افزایش قیمت نهاده‌های دامی طبیعتا با حذف ارز ترجیحی محسوس است، البته نرخ نهاده‌ها در بازار جهانی نیز افزایش یافته و برای مثال قیمت ذرت و کنجاله نسبت به سال گذشت هرشد داشته است.
وی افزود: در این مورد باید تدبیر اندیشیده می‌شد تا اینکه ستاد تنظیم بازار قیمت جدید مرغ را 63 هزار تومان اعلام کرد. هرچند با این نرخ بر مصرف‌کنندگان فشار وارد می‌شود اما برخی از ضرر و زیان تولیدکنندگان کاهش و تا حدودی رضایت مندی آنها را ایجاد کرده است.
آزادیخواه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا تصریح کرد: باید تعیین قیمت را به عرضه و تقاضا واگذار کنیم، بویژه در عید نوروز و ماه رمضان با توجه به میزان جوجه ریزی شرایطی را باید ایجاد کنیم تا هم قدرت خرید مصرف کننده  افزایش یابد و هم از تولیدکننده حمایت شود.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرد: در جلسه‌ای به آقای رییس جمهور گفتیم که اگر دولت بتواند کالابرگ الکترونیکی را احیا کند، می‌تواند موظف به عرضه مرغ گرم در این چارچوب باشد تا از مصرف کننده و تولیدکننده حمایت شود.
این مقام مسئول افزود: آقای رییس جمهوری نیز اعلام کردند که زیرساخت‌های کالابرگ مهیا نبود اما اکنون بالای 85 درصد زیرساخت‌های ارائه آن فراهم شده و بزودی در کشور عملیاتی می‌شود. در اینصورت میزان مصرف سرانه مصرف مرغ خانواره افزایش می‌یابد که در راستای منافع مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است.
انتهای پیام/.


کد مطلب: 4906

آدرس مطلب :
https://www.asrgomrok.ir/news/4906/۸۵-درصد-زیرساخت-های-کالابرگ-الکترونیکی-فراهم-مصرف-سرانه-مرغ-افزایش-می-یابد

عصرگمرک
  https://www.asrgomrok.ir