کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگزاری افتتاحیه سلسله رویدادهای «نوآوری بهره‌ور»

30 شهريور 1401 ساعت 14:23

سازمان ملی بهره‌وری ایران امروز نخستین رویداد از سلسله رویدادهای نوآوری بهره‌ور را با محوریت حوزه حمل‌ونقل برگزار کرد.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، در نشست افتتاحیه این رویداد، شهریار افندی‌زاده؛ معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی، حمید ذوالفقاری؛ رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دکتر میر سامان پیشوائی رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران به ایراد سخنرانی پرداختند.
این سلسله رویدادها در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به اقتصاد دانش بنیان و تأکید رئیس جمهور بر افزایش رشد اقتصادی کشوز از مسیر بهره‌وری و  با هدف  آگاه‌‌سازی از راه‌‌کارهای اجرایی نوآوری بهره‌‌ور و جذب مشارکت متخصصان حوزه صنعت، دانشگاه و همچنین ایجاد انگیزه در ایده‌‌پردازان به منظور همراهی هرچه بیشتر آنها در مسیر حل مسائل اصلی و با ‌‌اولویت کشور طراحی و اجرا می‌شود. 
مراکز رشد و شتاب‌‌دهنده، پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌‌های دانش‌‌بنیان و فناورمحور، دفاتر ارتباط با صنعت، پژوهشکده‌‌ها، اندیشکده‌‌ها و انجمن‌‌های علمی و تخصصی مرتبط با محورهای هر رویداد، نهادهای حاکمیتی و دستگاه‌های اجرایی کشور، نهادهای غیرحاکمیتی شامل مراکز علمی-پژوهشی، انجمن‌های تخصصی بهره‌وری و بنگاه‌های اقتصادی، از جمله مخاطبان این رویداد به حساب می‌آیند.
لازم به ذکر است داوری این رویداد در سه مرحله صورت می‌پذیرد؛ دو ‌مرحله ‌اول ‌داوری ‌توسط ‌کمیته داوری ‌که ‌متشکل ‌از ‌متخصصان ‌مختلف ‌از زیست‌‌بوم‌‌های نوآوری و بهره‌‌وری متناسب با ایده‌‌ها انجام می‌‌شود. ابتدا چکیده طرح‌‌های دریافت شده بررسی و سه برابر ظرفیت انتخاب می‌‌شود. سپس به منظور غنی‌‌سازی ایده‌‌های نوآوری بهره‌‌ور به منظور ارائه مناسب در داوری حضوری، کارگاه‌‌های آموزشی و توانمندسازی برگزار خواهد شد تا تیم‌‌های شرکت‌‌کننده، طرح خود را اصلاح و در دومین نوبت داوری مورد سنجش قرار گیرند، بعد از دومین داوری، دو برابر ظرفیت، طرح‌‌ها برای حضور در داوری حضوری انتخاب می‌‌شوند. داوری حضوری توسط شورای سیاستگذاری رویداد انجام خواهد شد و در نهایت ۱۰ طرح برای انتخاب جایزه انتخاب خواهند شد.
همچنین این سازمان در نظر دارد در سال ۱۴۰۱، در سه حوزه «حمل و نقل و انبارداری»، «کشاورزی و جنگلداری» و «انرژی» رویداد‌‌های نوآوری بهره‌‌ور را برگزار کند.
انتهای پیام/.


کد مطلب: 4418

آدرس مطلب :
https://www.asrgomrok.ir/news/4418/برگزاری-افتتاحیه-سلسله-رویدادهای-نوآوری-بهره-ور

عصرگمرک
  https://www.asrgomrok.ir