کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس‌کل بیمه مرکزی از رشد 43 درصدی حق بیمه تولیدی در 8 ماهه امسال خبر داد

13 آذر 1400 ساعت 16:39

رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه 69 هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 43 درصد رشد داشت.


به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک،‌ غلامرضا سلیمانی در بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه افزود: 32 هزار میلیارد تومان خسارت در هشت ماهه امسال پرداخت شده و 32 میلیون بیمه‌نامه هم صادر شده است.
وی با بیان اینکه صنعت بیمه اعتمادساز و آرامش‌بخش است، اظهار داشت: در شرایط خاص، بیمه یک کالای عمومی و نیاز جامعه است که باید با کمترین قیمت و بهترین خدمات به مردم عرضه شود.
دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران نیز در این همایش با بیان اینکه بیمه برای رفاه مردم تلاش می‌کند، ادامه‌داد: بیمه حرفه‌ای است که بدون اتکا به دولت‌ها و تسهیلات متداول خود را اداره و سالیانه ده‌ها میلیارد تومان خسارت پرداخت می‌کند.
سید محمد کریمی بیان‌داشت: در شرایط فعلی، بیمه موفق شد تحریم‌ها را دور بزند.
وی با اشاره به بیمه شخص ثالث به‌عنوان یکی از رشته‌های مهم صنعت بیمه، گفت: در این رشته بیمه‌گر نقشی ندارد، زیرا از یک‌سو میزان آن توسط قاضی دادگاه تعیین می‌شود و از سوی دیگر دولت میزان حق بیمه را تعیین می‌کند.
دبیرکل سندیکای بیمه گران اضافه‌کرد:  30 درصد حق بیمه شخص ثالث به مالیات و عوارض پرداخت می‌شود که باعث‌شده تاب‌آوری در این بخش صفر شود، درحالی که در همه کشورهای جهان صنعت بیمه معاف از مالیات است.
وی تاکیدکرد: ضریب نفوذ بیمه، ساماندهی استارتاپ‌ها، قیمت تمام شده و مباحث دیجیتال در صنعت بیمه باید مورد توجه قرار گیرد.
 
ادامه دارد...  
 


کد مطلب: 1907

آدرس مطلب :
https://www.asrgomrok.ir/news/1907/رئیس-کل-بیمه-مرکزی-رشد-43-درصدی-حق-تولیدی-8-ماهه-امسال-خبر

عصرگمرک
  https://www.asrgomrok.ir